بارش شهابی برساوشی در متین آباد

بارش برساوشی

بارش شهابی برساوشی از مهم‌ترین بارش‌های شهابی سالیانه است که معمولاً از بیست و هفتم تیر ماه تا سوم شهریور ماه (بیش از یک ماه) ادامه دارد. این مدت بازه زمانی بلندی برای بارش شهابی محسوب می شود که بهترین موقعیت برای علاقمندان به رصد آسمان و کهکشان به شمار می آید. اوج این بارش شهابی معمولاً در 21 و 22 مرداد ماه هر سال رخ می‌دهد که اکوکمپ کویری متین آباد به عنوان منطقه نمونه گردشگری، به مدت یک هفته از این تاریخ پذیرای مشتاقان این پدیده آسمانی خواهد بود.

بارش برساوشی از 27 تیر آغاز می‌شود

بارش شهابی برساوشی چیست؟

بارش شهابی بَرساوُشی یکی از جذاب‌ترین شهاب باران‌های سالانه است و آسمان کویر هم مناسب‌ترین مکان برای تماشای این رخداد زیبای طبیعی به شمار می‌رود. رصدگران می‌توانند در شرایط مناسب زمانی و مکانی (یعنی به دور از آلودگی نوری و در تاریکی مطلق)، بین 60 تا 100 شهاب را در ساعات اوج بدون چشم مسلح مشاهده کنند.

بر اساس برخی پیش بینی‌ها و اطلاعات به دست آمده، در بارش امسال ممکن است کمی خوش‌شانس‌تر از سال‌های قبل باشیم و بتوانیم پیشامد کم نظیر رگبارهای شهابی را نیز مشاهده کنیم. این بارش از بخش شمالی صورت فلکی بَرساوُش جدا می‌شود و نقطۀ نورباران، بسیار نزدیک به ستاره گامای بَرساوُش است.

دانلود این ویدیو از آپارات | بارش برساوشی

بهترین زمان بازدید بارش شهابی برساوشی

بهترین زمان مشاهده جهت دیدن این بارش زیبا بعد از نیمه شب (حدود ساعت 3 بامداد) در ارتفاع مناسب است. شهاب‌های این بارش، با سرعت 59 کیلومتر بر ثانیه به جو زمین برخورد می‌کنند و باعث نور افشانی خیره‌کننده و جذابی می‌شوند که دل هر عاشق به آسمان و کهکشان را به شوق می‌آورد.

بارش برساوشی کویر متین آباد
نمای زیبای بارش برساوشی در متین اباد

رصد بارش شهابی برساوشی در اکوکمپ متین آباد

امسال نیز مانند سال‌های گذشته، اکو کمپ کویری متین آباد با فراهم آوردن امکانات رصد، می‌تواند گزینه مناسبی برای ستاره‌شناسان و علاقمندان به نجوم و تمام عاشقان آسمان شب باشد. مانند گذشته، با دعوت از کارشناس نجوم، امکان اموزش تخصصی نجوم و رصد تخصصی ستارگان و بارش برساوشی هم وجود دارد.

علاوه بر این، می‌توانید از تجهیزات نجومی متین آباد هم برای دیدن آسمان استفاده کنید. در بسیاری از فرهنگ‌ها دیدن شهاب سنگ با برآورده شدن آرزوها همسان است، پس امسال نیز کنار هم هستیم تا شبی پر فروغ را به صبحی روشن بدل کنیم. امسال در تور رصد ستارگان و تماشای رویداد بارش شهابی برساوشی با ما همراه باشید.

قصد سفر به استان اصفهان را دارید و در جستجوی یک اقامتگاه کویری هستید؟ برای رزرو اقامتگاه کاشان، اکو کمپ متین آباد گزینه مناسبی است. با اقامت در این اکوکمپ و استفاده از آسمان تاریک کویر، می‌توانید از رویدادهایی مانند بارش شهابی جوزایی و برساوشی لذت ببرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا