اکوکمپ متین‌آباد؛ جایی برای لذت‌بردن از کویر

کویر

بنای اصلی کمپ متین آباد با ظاهر کاروان‌سراهای قدیمی ساخته شده و حجره حجره است و حتی شاه‌نشین دارد.

دوات آنلاینخیلی از ما عادت کرده‌ایم تا به دو روز تعطیلی می‌رسیم، می‌رویم شمال. بعد هم از ترافیک گله می‌کنیم. شاید یکی از دلایل اصلی انتخاب شهرهای شمالی به‌عنوان مقصد گردشگری غیر از سواحل دریای خزر فاصله کم این شهرها تا تهران است اما می‌توانیم در فصل‌های مختلف و با توجه به آب‌وهوا، نقاط گوناگونی را در فاصله زمانی مشابه با شهرهای شمالی کشور و حتی فواصل کوتاه‌تر انتخاب کنیم. مثلا می‌توان در فصل‌های سرد یا معتدل مقاصد کویری را جایگزین شمال کرد و البته نوع تفریحات متفاوتی را نیز تجربه کرد.

یکی از این مناطق که ارزش چند بار رفتن را دارد “اکو کمپ کویری متین‌آباد” در حاشیه شهر کاشان است؛ به شرط این‌که از قبل بدانید با چه چیزی روبرو خواهید شد.

اکوکمپ، مقصد گردشگری بهینه‌شده براساس معیارهای استاندارد زیست‌محیطی و معیارهای مدیریتی استاندارد هماهنگ با مسائل و چالش‌های زیست‌محیطی است.

بنای اصلی کمپ متین آباد با ظاهر کاروان‌سراهای قدیمی که در فیلم‌ها دیده‌ایم ساخته شده است و همانطور حجره حجره است و حتی شاه‌نشین دارد که البته در اختیار داشتن شاه‌نشین اکو‌کمپ (کاروانسرا) مزیت چندانی غیر از بزرگی و کاملا اختصاصی بودن ندارد.

امکاناتی که در حجره‌ها (کومه‌‌ها) وجود دارد برای یک سفر بیابانی بسیار ایده‌آل است. سیستم سرمایشی کولر آبی و گرمایشی بخاری گازی، سرویس بهداشتی فرنگی و حمامی که حوله وشامپو در اختیار مسافر می‌گذارد از جمله این امکانات است و حتی اگر از کومه‌های بزرگتر استفاده کنید تخت چوبی هم خواهید داشت. در این مجموعه با هر سلیقه و توان مالی امکانات مناسبی در نظر گرفته شده ‌است. اگر به فکر کاهش هزینه‌ها باشید در این مجموعه چادرهایی با ظرفیت‌های نفرات متفاوت وجود دارد .چادر‌ها هم سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب و حتی روشنایی و برق دارد و فقط سرویس بهداشتی و حمام عمومی است که تقریبا مشابه کیفیت همان کومه‌ها است.

در این مجموعه برای بچه‌ها وسایل بازی وجود دارد. رستوران هم در فاصله کمی از اقامتگاه قرار گرفته که صبحانه‌اش سلف‌سرویس  است.  این رستوران برای ناهار و شام هر روز فقط یک نوع غذا دارد و این غیر از سلف سالاد است.

در این اکوکمپ شما با منظره کویر فاصله‌ای ندارید البته خود محدوده اکو کمپ هم سبزی‌کاری و درخت‌کاری شده و سرسبزی خوبی دارد.

 شتر‌سواری،‌ دوچرخه سواری یا رفتن به تورهای اطراف مجموعه که هر کدام با هزینه مختصری قابل استفاده هستند، از جمله کارهایی است که می‌توانید در طول روز انجام بدهید و البته می‌توانید برنامه خودتان را داشته باشید و فقط برای اقامت از امکانات کمپ استفاده کنید. مثلا شبها با کمی فاصله گرفتن از کمپ بدون پرداخت هزینه می‌توانید از سکوت کویر و ستاره‌های آسمان لذت ببرید به شرطی که آسمان صاف باشد و قصد رصد حرفه‌ای نداشته.

اگر قصد مسافرت دو روزه دارید اکوکمپ متین‌آباد جای مناسبی است البته بدانید حدود 5 ساعت در راه هستید و حجره‌ها را از ساعت 14 هر روز  کرایه می‌دهند و زمان تحویل‌دادن هم ساعت 12 ظهر روزی است که قصد برگشتن داشتید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا