معرفی سوییت شاه نشین در اکو کمپ متین آباد

سوییت شاه نشین

بلندترین اتاق اکو کمپ متین آباد، سوییت شاه نشین است. در این مطلب می‌خواهیم به معرفی این سوییت زیبا که می‌توانید رزرو کنید، بپردازیم و جایگاه شاه نشین را در معماری ایرانی و مدرن بدانیم. همچنین بگوییم با رزرو این سوییت چه چیزهایی را به دست خواهید آورد، پس تا انتها با ما همراه باشید.

شاه نشین چیست؟

به بلندترین اتاق یک ویلا یا عمارت که در شمالی‌ترین قسمت آن ساخته می‌شود، شاه نشین می‌گویند. شاه نشین در واقع پنت‌هاوس خانه‌های قدیمی است. در گذشته به این اتاق‌ها پنج دری یا سه دری هم می‌گفتند. در معماری این اتاق از نیم گنبد یا گنبد کامل استفاده می‌شود که به دلیل ارتفاع اتاق، اتاق همیشه خنک و هوای معتدلی دارد.

اتاق شاه نشین
اتاق شاه نشین اکو کمپ متین آباد

از آنجا که سوییت شاه نشین را در بلندترین مکان ساختمان می‌سازند، ویویی ابدی خواهید داشت. همچنین به دلیل وجود پنجره‌های بسیار و شیشه‌های رنگی در هنگام ظهر تلالو نور خورشید جلوه‌ی دیگری را به فضای داخلی می‌دهد.

شاه نشین محلی‌ست که بزرگ خاندان یا پادشاهان در آن‌جا اقامت داشتند، پس اگر دوست دارید یک شب را مانند شاهان زندگی کنید، می‌توانید سوییت شاه نشین اکو کمپ متین آباد را رزرو کنید.

ویژگی های شاه نشین چیست؟

در پاراگراف‌های قبلی اشاره کردیم که این اتاق در بلندترین و شمالی‌ترین بخش ساختمان ساخته می‌شود اما ویژگی‌های دیگرا را نیز درباره این اتاق باید ذکر کنیم.

مهم‌ترین بخش از ویژگی های شاه نشین داشتن پنجره‌های بزرگ و شفاف است که نوری وصف ناپذیر را به فضای داخلی می‌تاباند. سقف گنبدی نیز به خنک بودن اتاق کمک می‌کند، اما نکته جالب برای مطبوع کردن هوا بودن یک حوض آب در جلوی شاه نشین است. این حوض آب کمک می‌کند تا هوای بهتری را در سوییت داشته باشید، چون هوای گرم به بالا رفته و هوای خنک در پایین می‌ماند.

اتاق شاه نشین چیست
نمای داخلی اتاق شاه نشین

در واقع این اتاق باید شکوه و عظمت صاحب‌خانه را نشان می‌داد، به همین دلیل اگر به جاهای دیدنی کاشان بروید و از خانه عامری‌ها، خانه طباطبایی و دیگر خانه های تاریخی ایران دیدن کنید، می‌توانید به خوبی شکوه و عظمت اتاق شاه نشین این خانه‌ها را در آن دوران ببینید. اتاق گوشواره نیز در امتداد شاه نشین قرار دارد.

امکانات اتاق شاه نشین اکو کمپ متین آباد

همانطور که از نام این سوییت پیداست، باید امکانات و ویژگی‌های زندگی یک پادشاه را داشته باشد. از این رو علاوه بر معماری سنتی و زیبا این اتاق در متین آباد، امکانات رفاهی و عمومی بسیاری در این اتاق تعبیه شده است.

دکور سوییت شاه نشین اخیرا تغییر پیدا کرده است و امکانات بیشتری به آن اضافه شده است تا کیفیت اقامتی بالاتری را برای گردشگران اکوکمپ فراهم آورد. از امکانات این اتاق می‌توان به تلویزیون صفحه تخت با قابلیت نمایش کانال‌های دیجیتال صدا و سیما، سرویس فرنگی و حمام مستقل و اختصاصی، تخت خوشخواب با تشک‌هایی نرم، رخت‌خواب‌های کف خواب پنبه‌ای، حوله، ملحفه، شامپو و صابون مایع، یخچال هتلی، آب معدنی، سشوار، رخت آویز و آیینه اشاره کرد.

همانطور که در بالا گفته شد با رزرو سوییت شاه نشین می‌توانید ویویی ابدی داشته باشید، حتی می‌توانید بگوییم این سوییت یک ویوی 360 درجه دارد. نمای کامل اکو کمپ، کوه‌های کرکس و کویر متین آباد همان ویویی است که در عکس‌های یادگاری شما در این اتاق ثبت می‌شود.

اتاق شاه نشین در معماری سنتی
نمای بیرونی اتاق شاه نشین

علاوه بر تمامی امکانات، تراس اختصاصی با قابلیت نشستن زیر آسمان کویر همراه با نوشیدن یک چای داغ و گپ و گفت با دوستان و خانواده‌تان را هم باید به ویژگی‌های سوییت شاه نشین اضافه کرد. این تراس اختصاصی در تمامی طول اقامت برای شما خواهد بود و امکان ورود شخص دیگر در آن نیست.

سوییت شاهنشین ظرفیت 4 نفر همراه با 2 نفر اضافه را دارد. مجموعا 6 نفر می‌توانند در این سوییت اقامت داشته باشند و یک شب را مانند شاهان گذشته و زمان اوج معماری سنتی ایران زندگی کنند.

موقعیت مکانی سوییت شاه نشین

این سوییت در شمالی‌ترین نقطه است. گنبد این سوییت را می‌توانید از چند متر آنطرف‌تر هم ببینید. این سوییت در کنار در ورودی اصلی اکو کمپ است و نمایی کاملی به آن دارد. در عکس زیر موقعیت این اتاق مشخص است.

دیگر اتاق های متین آباد:

جمع بندی

برای اقامت در این اتاق کافی‌ست به سایت رزرو اکو کمپ متین آباد یا سایت‌های دیگر رزرو اقامتگاه بروید و در روز مورد نظرتان سوییت شاه نشین را رزرو کنید. مطمئن باشید رزرو این سوییت زیبا ارزش یک اقامت خاطره‌انگیز را دارد. برای رزرو آنلاین اکو کمپ کویری متین آباد اینجا کلیک کنید. شاید بخواهید درباره اقامتگاه جدید متین آباد با نام سپنج بیشتر بدانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا