قلعه کرشاهی کجاست؟ + عکس و فیلم

دژ کرشاهی

قلعه کرشاهی از جاهای دیدنی ایران است که بسیاری از کویرنوردان از آن بازدید می‌کنند. هر روز بسیاری از مهمانان اکوکمپ کویری متین آباد به این جاذبه تاریخی باارزش می‌روند تا تجربه بسیار خوبی از دیدن جاذبه های کویر داشته باشند. با این مطلب همراه شوید تا با دژ کرشاهی آشنا شوید.

قلعه کرشاهی ابوزید آباد

دژ کرشاهی، قلعه‌ای نظامی است از توابع شهرستان آران و بیدگل که به فاصله ۲۴ کیلومتر از کمپ گردشگری متین آباد قرار دارد. جغرافیای دقیق قلعه کرشاهی در شمال تپه‌های شنی موسوم به ریگ شق و در نزدیکی ارتفاعات کوه یخ آب در استان اصفهان قرار دارد.

این قلعه تدافعی از جهت سازماندهی و انسجام فضایی یکی از کامل‌ترین و مستحکم‌ترین قلعه‌های منطقه محسوب می‌شود. واژه کرشاهی از کاریزشاهی گرفته شده است. این قلعه در زمان حمله مغول به عنوان پایگاهی برای مبارزه، به خوبی توانسته در جنگی نابرابر مقابل یورش وحشیانه دشمن مقاومت کند.

قلعه کرشاهی
نمایی از دژ کرشاهی

این قلعه در دوره‌های مختلف از جمله در زمان حمله مغول بازسازی شده تا جلوی پیشروی دشمن که از راه کویر قصد حمله به نواحی مرکزی ایران را داشته است گرفته شود. مساحت قلعه بیش از ۴۰۰۰ متر مربع است و گفته می‌شود که شالوده آن در زمان قبل از اسلام ساخته شده است. بارزترین ویژگی این قلعه خاصیت آب‌زایی زمین اطراف آن است.

دانلود ویدیو از آپارات | قلعه کرشاهی ابوزید آباد

این مجموعه باستانی در حال حاضر پذیرای گردشگران بوده و مسافران به راحتی می توانند به آن سفر کنند. فاصله قلعه کرشاهی تا روستای متین آباد 23 کیلومتر جاده خاکی بوده و با اتومبیل شخصی سفر به آنجا امکان پذیر می‌باشد.

قصد سفر به استان اصفهان را دارید و در جستجوی یک اقامتگاه کویری هستید؟ برای رزرو اقامتگاه کاشان، اکو کمپ متین آباد گزینه مناسبی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا