جشنواره سالانه انار کویر منطقه نمونه گردشگری متین آباد

دوم تا هشتم آذر ماه 1397 مصادف بود با برگزاری جشنواره سالانه انار کویر که در پهنای کویر مرکزی ایران به میزبانی منطقه نمونه گردشگری متین آباد صورت گرفت. جشنواره پاییزی انار کویر منطقه نمونه گردشگری متین آباد هر ساله هم زمان با دیگر شهرستان‌ها و دهستان‌های اطراف خود دست به برپایی این جشن اصیل، باستانی و حتی مقدس می زند و دلیلی می‌سازد تا خیل وسیعی از مهمانان و دوستان به دور هم آمده و به شادی و پایکوبی به گونه محلی به همراه موسیقی فولکلور ایرانی بپردازند.

  • تاریخ برگزاری جشنواره سالانه انار کویر: 2 تا 8 آذر ماه 1397
  • فعالیت‌های جشنواره سالانه انار کویر: نواختن سرنای محلی – رقص چوب و پای کوبی
  • امکانات: پذیرایی از مهمانان با آش انار محلی و انار مزه دار شده با گلپر و نمک و چای ذغالی مخصوص
  • محدودیت تعداد نفرات:
  • لوازم و تجهیزات مورد نیاز:
  • مهلت رزرو:
جشنواره سالانه انار کویر

این جشن سالانه پذیرای مهمانان زیادی از سراسر ایران و خارج از ایران بوده که با بستری مناسب، جاذبه‌ای برای اقشار متفاوت جامعه می‌سازد که می‌توانند همگی در کنار هم به شادی و به تجربه کردن نوع دیگری از جشن و جشنواره بپردازند و لحظاتی را به دور از روزمرگی تفریح کنند و لحظات خوشی را رقم بزنند.

جشنواره سالانه انار کویر

این جشنواره در ساعت 16:30 عصر با نوای سرنای محلی آغاز شد و با رقص چوب و پای کوبی مسیر زیبایی پیدا کرد و در این حین پذیرایی از مهمانان با آش انار محلی و قاچ های از انار که با گلپر و نمک مزه دار شده بود و همچنین چای ذغالی مخصوص شب‌های خنک پاییزی انجام گرفت و این شادی و سرور تا پاسی از شب به طول انجامید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا