هفته منابع طبیعی و کاشت نهال در اکو کمپ متین آباد

هفته منابع طبیعی

هفته منابع طبیعی و آبخیزداری بهانه‌ایست تا با کاشت نهال طبیعت و محیط زیست خود را زیباسازی کنیم. به همین مناسبت در این هفته مسئولین منابع طبیعی استان اصفهان به اکو کمپ کویری متین آباد آمدند تا مراسم کاشت نهال را انجام دهند. در ادامه همراه ما باشید.

هفته منابع طبیعی چه تاریخی است؟

هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در ایران همزمان با روز درخت کاری از 15 اسفند تا 22 اسفند برگزار می‌شود. در روز درختکاری سنت دیرینه کاشت نهال برای تمامی ایرانیان جا افتاده است و هر کدام در این روز با کاشت نهال هدیه‌ای را به طبیعت می‌دهیم. اکو کمپ متین آباد هم از این قائده مستثنی نیست.

روز درخت کاری
روز درخت کاری 15 اسفند

در هفته منابع طبیعی و روز درخت کاری رئیس اداره جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان به متین آباد و گفت: “همزمان با هفته منابع طبیعی و آبخیزداری ۳۵۰ هزار اصله نهال به صورت رایگان در استان اصفهان توزیع می‌شود.

همه ساله با شروع روز درختکاری در اکثر نقاط ایران اتفاقات خوب و نیکویی برگزار می‌شود. امسال نیز همزمان با این روز، مسئولین منابع طبیعی استان اصفهان در اکو کمپ کویری متین آباد گردهم می‌آیند تا دین خود به زمین بخشنده را، با کاشت نهال ادا کنند.”

کاشت نهال در روز درخت کاری در اکو کمپ متین آباد

اکو کمپ کویری متین آباد به عنوان اولین اکو کمپ کویری در کشور بنا بر گردشگری مسولانه و پایدار تشکیل گشته است و همواره در تلاش بوده، درکنار فعالیت های گردشگری، سهم قابل توجهی در گردشگری پایدار و حفاظت از اصول زیست محیطی و تنوع زیستی داشته باشد.

احداث باغ درختکاری برای توریست‌های اروپایی نیز یکی دیگر از قدم‌های سبز اکو کمپ متین آباد است در جهت ترویج فرهنگ درختکاری و کاشت نهال، که به این ترتیب مسافران هم جان دوباره ای به زمین هدیه دهند و هم یادگارهایی از سفرشان به این واحه سرسبز پرغرور برای همیشه عرضه کنند.

15 اسفند روز درخت کاری
مسئولین استان در حال درخت کاری

از همین سو و در پی حفاظت از زمین و تنوع زیستی دست به احداث مزرعه‌ای ارگانیک زده است که بتواند در کنار حفظ کیفیت آلی خاک و استفاده نکردن از کودهای شیمیایی، قدمی در جهت آبادانی منطقه بر دارد.

اکو کمپ متین آباد پیش از این نیز در در سال 1389 با برافراشتن پرچم ” بکار برای زمین ” در این مجموعه با هدف پیشرفت و حمایت از درخت و درختکاری، افتخاز حضور در اینگونه برنامه های زیست محیطی جهانی را داشته است.

قصد سفر به استان اصفهان را دارید و در جستجوی یک اقامتگاه کویری هستید؟ برای رزرو اقامتگاه کاشان، اکو کمپ متین آباد گزینه مناسبی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا