در تور یک‌روزه کویر دنبال چه تفریحاتی باشیم؟

تور کویر

کویرها همیشه جز مناطق اسرارآمیز هستند. آیا شما تابه‌حال یک شب تا صبح در کویر مانده‌اید و در شب‌ آسمان پرستاره را تماشا کرده‌اید؟ آیا دوست دارید در فضای شبیه به رمان‌ها و داستان‌ها برای مدتی زندگی کنید؟ در همه جای جهان بیابان‌ها منحصربه‌فرد هستند و تفریحات خاص و هیجان‌انگیز زیادی را می‌توانید در این جا تجربه کنید. کویرهای ایران هم از این قضیه مستثنا نیست. در ایران کویرهای مختلفی مثل کویرهای شنی و ماسه‌ای، بیابان‌های مرطوب، بیابان‌های به شکل شور زار وجود دارد. ما در این مقاله شما را با تفریحاتی که در یک تور یک روزه کویر می‌توانید استفاده کنید آشنا خواهیم کرد. پس با اکوکمپ کویری متین آباد همراه باشید.

راهنمای سفر به کویر

در کنار جنگل و دریا، کویر هم یکی از جاذبه‌های طبیعی محسوب می‌شود. همان‌طور که مناطق سرسبز و کوهستانی جذابیت‌های زیادی دارد کویر هم مناطقی بکر و منحصربه‌فردی هستند که امروزه طرف‌داران زیادی پیدا کرده‌اند.

تماشای آسمان شب و رصد ستارگان که به‌دوراز هرگونه غباری صاف‌صاف است را فقط در کویر پیدا خواهید کرد. ما اینجاییم که برای یک سفر کویری راهنمای مناسبی برای شما باشیم و به شما کمک می‌کنیم که با ویژگی‌ها و خطرات مناطق کویری آشنا شوید.

یکی از مهم‌ترین چیزی که در سفر به کویر باید به‌اندازه کافی همراه خود داشته باشید آب است. پس هرگز این مایع با ارزش را فراموش نکنید.

تور یک روزه کویر
سفر به کویر جذاب است

یکی دیگر از چیزهایی که در سفر کویری بسیار مهم است داشتن لباس مناسب است، زیرا شما ساعت‌های زیادی را باید با آن لباس بگذرانید اگر لباستان شما را اذیت کند همه فکر شما درگیر آن خواهد شد و هیچ لذتی از سفر خود نمی‌برید. در این سفر باید از لباس‌های بدون جیب و درز اضافی استفاده کنید مخصوصاً اگر برای گشت‌وگذار به سمت تپه‌های شنی می‌روید.

در ابتدا داشتن کوله‌پشتی مناسب و استاندارد باعث ایجاد دردهای عضلانی به‌ویژه در ناحیه کمر شما نمی‌شود زیرا ممکن است شما ساعت‌های زیادی را با کوله‌پشتی خود مجبور به پیاده‌روی شوید پس باید حتماً از یک کوله استاندارد و راحت استفاده کنید.

همراه داشتن قطب‌نما و جی‌پی‌اس، غذا و خوراکی مقوی، دستمال سر، کیسه‌خواب، چراغ‌قوه، کلاه و ضدآفتاب، چسب‌زخم، قرص مسکن و کرم گزیدگی از دیگر ملزومات مهم در تور یک‌روزه کویر است. در این قسمت وسایل ضروری سفر کویر را گفتیم.

برنامه سفر تور یک‌روزه کویر

برای درک بهتر زیبایی‌های کویر باید با اصول و یک برنامه درست این سفر را آغاز کنید. رعایت همین نکات کوچک می‌تواند مانع از خیلی از مشکلاتی که در سفرهای این‌چنینی ممکن است رخ دهد بشود. همچنین شما با خیالی آسوده و بدون هیچ‌گونه نگرانی سعی کنید فقط از این سفر رویایی لذت ببرید. فقط کافی است قبل از سفر به چنین نقاطی به موارد زیر توجه کنید.

برای بازدید از کویر به چه چیزهایی احتیاج پیدا خواهید کرد؟

همان‌طور که برای ماجراجویی در کویر آماده می‌شوید، نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • بسته‌بندی سبک، کوله‌پشتی یا کیف شانه‌ای باید برای حمل هر چیزی که نیاز دارید کافی باشد.
  • لباس‌هایی که در بیابان می‌پوشید باید کاربردی باشند. از مواد تنفسی، لباس‌های کتانی و نخی استفاده کنید. آستین بلند بپوشید تا پوست خود را تا حد امکان در برابر نور خورشید محافظت کنید.
  • دوباره برای محافظت از شما در برابر آفتاب عینک آفتابی و کلاه ضروری است.
  • اگر شب را در بیابان می‌گذرانید، جوراب بپوشید، شب‌های کویر حتی در تابستان نیز ممکن است سرد باشد.
  • اگر در زمستان شب‌ها به کویر می‌روید لباس گرم بپوشید وگرنه ممکن است اوقات بدی داشته باشید.
  • کفش مناسب همیشه کفش‌های کتانی یا کفش‌های پیاده‌روی است. اگر روی ماسه راه می‌روید و اگر به شترسواری می‌روید صندل را فراموش کنید.
  • اگر از عینک استفاده می‌کنید، فریم خود را انتخاب کنید و لنزهای تماسی را به‌خاطر گردوخاک کویر فراموش کنید.
  • تجهیزات اضافی مانند یک جعبه کمک‌های اولیه کوچک و یک شارژر قابل‌حمل برای تلفن همراه شما ضروری است.

بیشتر بخوانید: نکات و وسایل ضروری برای کویر نوردی

امکانات رفاهی اکو کمپ متین آباد

اگر شما به دنبال تفریح و استراحت و رفع خستگی‌های روزمره هستید اقامت در اکو کمپ متین آباد بهترین انتخاب برای شما است. اکو کمپ متین آباد اولین اقامتگاه کویری مجهزی است که تمام امکانات رفاهی که مسافران نیاز دارند را فراهم کرده است. امکاناتی مثل:

تور کویر
تور یک روزه کویری
  • پارکینگ
  • حمام آب گرم
  • سیستم گرمایش و سرمایش مناسب
  • اینترنت پرسرعت رایگان
  • سالن بازی
  • زمین‌بازی کودکان
  • رستوران و کافی‌شاپ
  • فروشگاه سنتی خانم نعنا و آقای شوید

امکانات تفریحی اکو کمپ متین آباد

در مجموعه توریستی متین آباد انواع امکانات برای خوش‌گذرانی و تفریحاتی که تابه‌حال آن‌ها را تجربه نکرده باشید وجود دارد. مثل

  • شترسواری بر روی رمل‌های کویری
  • رصد ستارگان
  • دلیجان سواری و گشت‌وگذار در دل کویر
  • زمین والیبال شنی
  • شب‌نشینی به‌دور آتش
  • مزرعه حیوانات
  • باغات و مزارع کشاورزی

جاذبه‌های طبیعی متین آباد

اما اگر چنین سؤالاتی برای شما پیش‌آمده که جاذبه‌‌های طبیعی متین آباد چیست؟ و پس از رسیدن به آن‌جا چه کاری را می‌توانید انجام دهید؟ باید گفت که در این‌جا سرگرم‌کننده‌ترین و هیجان‌انگیزترین فعالیت‌هایی که می‌توانید در متین‌آباد انجام دهید را به شما می‌گویم تا اوقات خوبی داشته باشید.

کمپینگ زیر ستاره‌ها

اگر برنامه سفر خود را طوری ترتیب دهید که یک شب را در اکو کمپ متین آباد بگذرانید و زیر ستاره‌ها بخوابید، به شما اطمینان می‌دهیم که پشیمان نخواهید شد. زیرا این یکی از آن تجربیاتی است که به‌ندرت در زندگی اتفاق می‌افتد که کلمات به‌سختی می‌توانند زیبایی‌های آن را توصیف کند.

کمپینگ زیر ستاره‌ها
کمپینگ زیر ستاره ها لذت وصف نشدنی دارد.

تنها کسانی که تجربه گذراندن اوقاتی بر روی تپه‌های شنی در سرمای شب و زیر یک میلیون ستاره را داشته‌اند، این حس و حال را درک خواهند کرد. پس از ورود به متین آباد، می‌توانید در کمپ‌های چادری و کومه‌های گلی با امکانات خاصی که برای بازدیدکنندگان فراهم شده است به استراحت بپردازید.

شن سواری

اگر این تفریح نگران‌کننده به نظر می‌رسد، اصلاً نگران نباشید، شن سواری یک تفریح سرگرم‌کننده است که گردشگران و مردم محلی در سفرهای خود به کویر انجام می‌دهند. در اینجا برای موج‌سواری نیازی به داشتن امواج ندارید زیرا تخته‌های موج‌سواری را برای سر خوردن روی تپه‌های شنی استفاده می‌کنید. اگر با دوستان یا خانواده به کویر سفر می‌کنید، می‌توانید با صعود به بالای یک کوه شنی برای رسیدن به زمین ایستاده یا نشسته روی تخته، اوقات خوشی را سپری کنید.

بیشتر بخوانید: زمستان در کویر

موتور چهارچرخ

سوارشدن بر روی موتور چهار چرخ، یک فعالیت بسیار سرگرم‌کننده است که می‌توانید در کویر متین آباد انجام دهید. در طول این سفر می‌توانید هوای پاک و آرام تنفس کنید و از طبیعت وحشی و چشمگیر کویر که در بهترین حالت است لذت ببرید. در کویر متین آباد این وسیله تفریحی اجاره داده نمی‌شود ولی اگر خودتان موتور چهارچرخ دارید می‌توانید در محوطه کویری متین آباد از سواری آن لذت ببرید.

شام یا ناهار لذت‌بخش

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری متین آباد، لذت بردن از ناهار یا شام ارگانیک در یک چادر کویری و از رستوران سنتی متین آباد است. این یک تجربه بسیار خوب است که اگر با شریک زندگی یا خانواده خود به این منطقه سفر کنید، می‌توانید دوبرابر بیشتر از آن لذت ببرید.

رستوران متین آباد
غذاهای ارگانیک رستوران متین آباد

شما این فرصت را خواهید داشت که یک وعده غذایی سنتی که از مواد ارگانیک و از محصولاتی که در خود متین آباد پرورش می‌یابند استفاده کنید.

تماشای غروب یا طلوع خورشید

آرامش و زیبایی بی‌نهایت تپه‌های طلایی کویر با هیچ منظره طبیعی روی زمین قابل‌مقایسه نیست و تماشای غروب یا طلوع خورشید در کویر متین آباد تجربه‌ای است که حتی یکبار هم که شده در طول زندگی هرکسی باید آن را تجربه کند.

جالب‌ترین چیز در مورد این فعالیت این است که می‌توان آن را به‌راحتی با بسیاری از فعالیت‌های دیگری که ترکیب کرد و به‌این‌ترتیب تجربه یا سفر شما غنی تر خواهد شد. به‌عنوان‌مثال، اگر تصمیم دارید در طول شب در اکو کمپ بمانید، می‌توانید در هنگام طلوع یا غروب خورشید، پیاده‌روی انجام دهید تا از منظره طبیعی درخشش بر فراز چشم‌انداز بی‌نظیر کویر لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: اصول شب مانی در کویر

عکاسی از آسمان شب

اگر به دنبال ماجراجویی شب‌گذرانی در کویر هستید، نمی‌توانید فرصت عکس گرفتن از آسمان شب را از دست بدهید. چه یک عکاس حرفه‌ای باشید و چه فقط یک آماتور که از مقاصد جادویی لذت می‌برد، کویر متین آباد محیطی عالی برای ایجاد عکس‌هایی با ترکیب خیره‌کننده است. ازآنجایی‌که نزدیک‌ترین شهرها در فاصله قابل‌توجهی قرار دارند، آلودگی نوری عملاً صفر است و به شما این امکان را می‌دهد تا زیبایی ستارگانی را که آسمان را می‌پوشانند به روشی آسان‌تر به تصویر بکشید.

رصد ستارگان در شب
آسمان کویر در شب

درحالی‌که درست است که بهترین زمان برای بازدید از کویر پاییز است اما در نظر بگیرید که بهترین زمان برای عکس گرفتن از کویر و ستاره‌ها تابستان است که ابرها عملاً وجود ندارند. هنگامی که به کویر می‌روید، از تجهیزات عکاسی خود از شن و ماسه مراقبت کنید. لنزها و دوربین‌ها را در موارد خاص حمل کنید که از ورود گردوغبار یا ذرات به داخل خانه جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: آموزش عکاسی در کویر برای مبتدیان

هزینه تور یک‌روزه کویر به متین آباد

بهترین زمان سفر به کویر متین‌آباد فصل بهار و پاییز است که از گرمای طاقت‌فرسایی کویر در تابستان و سرمای خشک و خشن زمستان خبری نیست. تور یک‌روزه متین آباد شامل گشت‌وگذار در کویر متین آباد و جاذبه‌های اطراف آن می‌شود. هزینه این سفر بسته به عواملی مثل نوع وسیله نقلیه و تعداد جاهایی که برای بازدید انتخاب می‌شود متغیر است.

دانلود ویدیو از آپارات | منطقه نمونه گردشگری

همچنین هزینه اقامت در اکو کمپ متین آباد باتوجه‌به اتاق‌های مختلف مثل شاه‌نشین، اتاق زاویه، کومه سنتی، چادر کوچک، چادر خیمه‌ای، اتاق گوشواره متفاوت است. برای کودکان زیر ۴ سال در صورت عدم استفاده از خدمات و سرویس خواب اضافه رایگان و کودکان ۴ تا ۷ سال هزینه اقامت به‌صورت نیم‌بها محاسبه می‌شود.

به این نکته توجه کنید که وقتی با تور می‌خواهید سفر کنید حتماً با آنها هماهنگ باشید زیرا در مناطق کویری آنتن‌دهی موبایل به‌شدت ضعیف است و ممکن است شما راه را گم کنید پس حتماً با تور همراه باشید و از آنها جدا نشوید.

نکته دیگر این است که معمولاً هزینه تفریحات در تور بر عهده خود مسافران است تا هر کس بر اساس علاقه شخصی خود تفریحات را انتخاب کند.

جمع‌بندی

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که پراسترس و دل‌مشغولی‌های روزمره است. سفر به کویر می‌تواند یک فرار کوچک باشد و به شما این فرصت را می‌دهد تا آرامشی را تجربه کنید که قبلاً هرگز تجربه نکرده‌اید. هنگام تجربه این منظره زیبا، ارتباط قوی با طبیعت خواهید داشت. تلفن خود را در اقامتگاه خود گذاشته و با اطرافیان خود وقت بگذرانید. قدم‌زدن در تپه‌های شنی درحالی‌که هیچ حسی از زمان ندارید، می‌تواند احساس خوبی داشته باشد. پس از یک روز کاوش در تپه‌های شنی جادویی کویر، اقامت در کمپ سنتی متین آباد با امکانات رفاهی بالا بسیار عالی است. همچنین در این اکو کمپ می‌توانید از خدمات تفریحی کودکان و امکانات تفریحی برای بزرگسالان استفاده کنید.

قصد سفر به استان اصفهان را دارید و در جستجوی یک اقامتگاه کویری هستید؟ برای رزرو اقامتگاه کاشان، اکو کمپ متین آباد گزینه مناسبی است.

1 در مورد “در تور یک‌روزه کویر دنبال چه تفریحاتی باشیم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا