عید کجا بریم؟ (بهترین مقاصد داخلی برای سفر نوروز)

مسافرت عید

وقتی اسفند می‌شود و هیاهوی عید نوروز میان مردم بالا می‌گیرد، همیشه یک سوال در ذهنمان شکل می‌گیرد، تعطیلات عید کجا بریم؟ عده‌ای به سمت شهر و دیار خود به دنبال بوی عیدی و عطر یاس جانماز مادر بزرگ می‌‌روند تا نوستالژی‌های کودکی را بازسازی کنند، عده‌ای هم تفریح و استراحت را در اولویت قرار می‌دهند و می‌کوشند امسال، بهتر از سال قبل باشد، اما برخی ایده‌ای برای مسافرت عید ندارند یا از مقاصد همیشگی عید خسته شده‌اند، به همین دلیل این مطلب را نوشتیم تا بدانیم عید کجا بریم؟

سفر عید کجا بریم؟

بهترین مقاصد سفر عید داخلی در ایران بسیار زیاد هستند، چون ایران یک کشور چهارفصل است، شاید بهتر باشد تصمیم بگیرید در بهار دوست دارید برف ببینید یا دوست دارید بوی تازه شکوفه‌های تازه شکفته شده را استشمام کنید. در زیر بهترین مقاصد گردشگری در عید را معرفی کردیم تا بتوانید راحت‌تر پاسخی برای سوال عید کجا بریم؟ بیابید.

تهران با هوای پاک

تهران که همیشه چهره‌ای آلوده و خشن دارد، در عید لبخند زیبایش را تقدیم مهمانانش می‌کند. شاید بتوانیم بگوییم بهترین مقصد مسافرت عید تهران است. چرا؟ اولین و مهمترین دلیل این است که خبری از آلودگی هوا نیست و شما به راحتی می‌توانید کوه‌های اطراف تهران که نوک قله‌شان با برف پوشیده شده است را ببینید. دلیل دوم نبود ترافیک است. ترافیک کشنده‌ی تهران که از عمر مردمش می‌کاهد با معجزه عید از بین می‌رود. همچنین تمام محدودیت‌های طرح ترافیک و … نیز برداشته می‌شود.

عید کجا بریم؟
تهران در عید حال و هوای دیگری دارد

دلیل سومی که می‌توانیم به شما بدهیم برنامه‌های گردشگری تهران است که توسط شهرداری برگزار می‌شود. در این برنامه‌ها با تاریخچه تهران آشنا می‌شوید و به مکان های مختلفی سر می‌زنید. قطعا به شما بسیار خوش خواهد گذشت! مراکز خرید بزرگ و سرگرمی‌های فراوان، دیگر پیشکش این شهر به مسافرانش است.

مشهد مقدس

حال و هوای حرم مطهر امام رضا (ع) در هنگام سال تحویل را فقط باید از نزدیک حس کرد. افراد بسیاری نذر دارند که هنگام سال تحویل در حرم امام رضا حضور داشته باشند و اولین مکانی که در سال جدید به مهمانی می‌روند، پابوس امام هشتم باشد. علاوه بر حرم مطهر، مشهدِ مشهود و محبوب، جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد که در عید شاید شلوغ باشد.

از شهرهای اطراف مشهد یعنی شاندیز و توس و طرقبه بگیرید تا خانه داروغه، کوه سنگی و پارک ملت با بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه! اگر دوست داشتید سیاحت و زیارت را با هم داشته باشید مشهد می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد، اما اگر دوست دارید عید را در آرامش بگذرانید و از شلوغی فراری هستید بهتر است مشهد را از لیست مسافرت عید خود حذف کنید!

اصفهان، نصف جهان

نام شهرهای شلوغ در عید را گفتیم، به همین دلیل نمی‌توانیم اسمی از اصفهان نبریم! یکی از مقاصد بسیار شلوغ عید، اصفهان است. میدان نقش جهان در عید جای سوزن انداختن نیست و تقریبا ترافیک کشنده است، اما این چیزی از ارزش‌های اصفهان کم نمی‌کند، چون مسجد شیخ لطف الله هنوز هم زیبایی کاشی‌های خود را دارد، عالی قاپو ویو ابدی را به میدان نقش جهان می‌دهد، منار جنبان هنوز می‌لرزد و پل خواجو و سی و سه پل بر روی زاینده‌رود محکم ایستاده‌اند. گز و پولکی زندگی را شیرین می‌کنند و سیتی سنتر اصفهان نیز مرکزی لوکس برای گشت و خرید و تفریح است.

متین آباد دوست داشتنی

اگر از شلوغی‌های اصفهان فراری هستید و دلتان می‌خواهد جایی خلوت‌تر باشید بهتر است اکوکمپ متین آباد را انتخاب کنید. اگر به فکر این هستید که عید کجا بریم خلوت باشه؟ بهتر است سری به متین آباد بزنید. این اکو کمپ در نزدیکی روستای نطنز اصفهان قرار دارد که در عید می‌توانید در آن اقامت کنید و از جاذبه‌های کویری و تاریخی آن نهایت استفاده را ببرید.

نوروز کجا بریم
نوروز در متین آباد

در این اکو کمپ، علاوه بر اقامت در عمارتی که شبیه خانه‌های سنتی ایران است، می‌توانید شتر سواری، دلیجان سواری، تیراندازی با تیر و کمان، والیبال شنی و … را تجربه کنید. متین آباد می‌تواند هم مقصد اصلی مسافرت عید باشد و هم می‌توانید به صورت بین راه، شبی را در این مجموعه بگذرانید و از زیبایی‌های کویری و هوای مطبوع لذت ببرید.

رشت شهر باران

شمال ایران در بهار، بهشتی فراموش نشدنی است. لب دریا، کنار سواحل دریای خزر با جوجه و نوشابه! نام شمال را با عید دوختند، مگر می‌شود ایرانی باشید و یک سفر شمال در عید نروید! به هر حال خاطرات شمال محال است از یادتان برود مخصوصا رشت بارانی! تنها تصور کنید که دارید در میدان شهرداری قدم می‌زنید، صدای قطرات باران که به چتر می‌زند و چراغ‌هایی که همیشه روشن است، صدای فریاد ماهی فروشان و افرادی که در کافه‌های سنتی مشغول خوردن چای داغ هستند، تصوری که حتی تصورش هم خوب است، چه برسد در تعطیلات عید این لحظات را تجربه کنید.

یزد تاریخی

یزد شهری تاریخی و باصفاست که برای گردش در عید بسیار مناسب است. علاوه بر جاهای تاریخی و آثار بر جای مانده از زرتشتیان، شما می‌توانید با کیک یزدی و قطاب خوشمزه از خود پذیرایی کنید. به تماشای زورآزمایی پهلوانان در زورخانه بپردازید یا به موزه آب بروید. اگر خسته شدید به کافه‌های پشت بامی یزد سری بزنید و از عرقیجات و شربت‌های گیاهی مخصوص این شهر بنوشید و از ویوی ابدی بافت تاریخی آن لذت ببرید.

یزد برایتان خاطرات بی بی و قصه‌های مجید را تداعی می‌کند و آن حس سنتی ایرانی را دوباره خواهید یافت. این شهر جایی‌ست که هنوز خانه‌های قدیمی‌اش جای خودش را به آپارتمان‌های چندین طبقه نداده است. همچنین اقامتگاه‌ها و هتل‌های بسیار خوبی برای اقامت در عید دارد.

بهار شیراز

بهار شیراز را باید دید و در بوی بهار نارنج، حس تازگی را جست‌وجو کرد. شیراز در عید مانند رویاست. جایی که عاشقان به هم می‌رسند و فال حافظ می‌گیرند. برای سفر به شیراز در عید نیازی به فکر کردن ندارید چون بهترین فصل سفر به این شهر در بهار است. جایی که رنگ‌ها به پرواز در می‌آیند و نور از داخل شیشه‌های خوش‌رنگ نصیرالملک می‌تابد. پرندگان در باغ‌های ایرانی آواز می‌خوانند و به جرات می‌توان گفت که حس بهار در شیراز معنا می‌شود.

عید کجا بریم ارزون باشه
ارگ کریم خان شیراز

اگر عاشق شکم‌گردی هستید، کلم پلو که به تازگی ثبت ملی شده است راضیتان خواهد کرد. خوردن فالوده شیرازی و شربت بهارنارنج را هم فراموش نکنید چون حسابی سرحالتان می‌کنند. شب‌های حافظیه را نیز از دست ندهید تا این سفر یکی از سفرهای پرهیجان و خاطره‌انگیز باشد.

جزیره قشم، هرمز و هنگام

مسافران قشم در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است. بسیاری از مردم ماشین‌های خود را سوار بر قطار و لنچ می‌کنند تا به قشم برسند. قشم در نوروز برنامه‌های بسیار مفرحی را برای گردشگران خود تدارک دیده است و از آن‌ها استقبال می‌کند. علاوه بر جشن‌های نوروزی، این جزیره زیبایی‌های عجیب و غریبی دارد. از غار خربس و دره ستارگان و چاهکوه بگیرید تا جنگل‌های حرا و سواحل خلیج فارس.

قشم و درگهان برای خرید نیز بسیار مناسب هستند. برخی از افراد خریدهای عید خودشان را در قشم انجام می‌دهند چون اجناس قیمت‌های مناسب‌تری دارد و فروشگاه‌های بسیاری به صورت عمده اجناس خود را برای فروش می‌گذارند، همچنین با رفتن به قشم می‌توانید از جزیره هرمز و جزیره هنگام نیز بازدید کنید. در این بازدید با دلفین‌ها همراه خواهید شد و به ساحل سرخ و ساحل نقره‌ای خواهید رفت. لذت ماهیگیری، غواصی و بودن کنار خلیج فارس را هم تجربه خواهید کرد.

جزیره کیش

کیش یک جای لوکس برای مسافرت عید است. از هتل‌های 5 ستاره با ویو دریا تا مراکز خرید لاکچری و برندهای معتبر، کیش یکی از بهترین مقاصد مسافرت در عید است. کیش نیز یک مکان آرام و خلوت است که در آن آرامش را خواهید یافت اما در عید شاید این آرامش کمی کمرنگ‌تر باشد. با هجوم مردم برای سفرهای نوروزی طبیعتا کیش هم شلوغ می‌شود و این جزیره چهره دیگری را به خود می‌گیرد.

جمع بندی

شاید جواب‌های عید کجا بریم ارزون باشه؟ عید کجا بریم خلوت باشه؟ و تعطیلات عید کجا بریم؟ را در این مطلب داده باشیم. به هر حال عید نوروز از آن تعطیلات به یاد ماندنی در سال است که می‌توانید با خیال راحت در کنار خانواده لحظات خوشی را بگذرانید. پس نباید این فرصت‌ها را از دست داد. اکو کمپ متین آباد در عید نوروز برنامه‌های متنوعی دارد. این برنامه‌ها از روز 29 اسفند با رویداد شب سال نو آغاز می‌شود و در طول عید تکرار می‌شود. برای رزرو اقامت به سایت رزرو آنلاین متین آباد سر بزنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا