سوغات متین آباد چیست؟

سبزی خشک متین آباد

وقتی به روستا متین آباد سفر می‌کنید دوست دارید که سوغاتی متین آباد را هم بخرید و با خود ببرید. شاید ندانید که سوغاتی های متین آباد چیست یا از کجا باید تهیه کرد؟ در این مطلب به معرفی این سوغات می‌پردازیم و فروشگاهی را معرفی می‌کنیم که تمام محصولات سنتی را دارد. با ما همراه باشید.

عرقیجات سنتی

به سمت کاشان که می‌روید قطعا دوست دارید سوغات کاشان که گلاب و عرقیجات است را تهیه کنید. عرقیجات یکی از پرطرفدارترین سوغات متین آباد عرقیجات سنتی این روستاست. این عرقیجات به صورت تازه از مواد اولیه ارگانیک تقطیر می‌شوند و خلوص بالایی نسبت به دیگر عرقیات سنتی و صنعتی دارد. گیاهان این عرقیات از مزارع اکو کمپ متین آباد تهیه می‌شود به همین دلیل از تازگی آن خیالتان راحت باشد.

از عرقیجات سنتی موجود در متین آباد می‌توان به عرق بیدمشک، عرق نعنا، عرق کاسنی و … اشاره کرد. همچنین گلاب ناب کاشان را هم می‌توانید از این روستا تهیه کنید. در فصل گلاب گیری در اکو کمپ متین آباد جشنواره گلابگیری برگزار می‌شود که می‌توانید ویدیو آن را در زیر ببینید.

دانلود ویدیو از آپارات | جشنواره گلابگیری

سبزی و میوه خشک

سبزی خشک از چاشنی‌های اصلی غذاهای سنتی ایرانی‌ست. نعنا خشک، شوید خشک، به خشک، به لیمو، جعفری، اسفناج خشک، گل محمدی، شنبلیله و… از سبزی‌ها و میوه‌های خشکی است که می‌توانید از روستا متین آباد تهیه کنید. تمام این سبزی‌ها به صورت ارگانیک کشت شدند و تازه و بهداشتی خشک شدند.

سوغاتی متین آباد
سبزیجات خشک را می‌توانید به صورت بسته بندی یا کیلویی بخرید

از به لیمو خشک برای تهیه دمنوش استفاده می‌کنند. به لیمو غنی از آنتی اکسیدان است به همین دلیل دمنوش به لیمو خواص زیادی برای پوست و لاغری دارد. دمنوش به لیمو به خوبی بدن شما را هیدراسیون می‌کند و مانع از کم آبی بدن می‌شود. سبزی‌های خشک نیز علاوه بر خواص درمانی که دارد برای گرفتن سردی لبنیات مانند دوغ و ماست نیز استفاده می‌شوند.

ظروف سفالی

سفالگری از هنرهای شهر نطنز است. کارگاه‌های سفالگری را می‌توانید در نطنز پیدا کنید اما در متین آباد هم می‌توانید طروف سفالی با نقوش کویری زیبا را تهیه کنید. در لیست سوغاتی متین آباد خود لیوان، بشقاب، دیگ، مجسمه و دیگر محصولات سفالی را قرار دهید، چون این ظروف با این نقوش را در جای دیگری پیدا نخواهید کرد.

سوغاتی های متین آباد
ظروف سفالی در فروشگاه اکو کمپ متین آباد

غذا در ظروف سفالی به صورت آهسته و آرام می‌پزد و حرارت به صورت یکنواخت در تمامی سطح آن پخش می‌شود. برخی دیگ‌های سفالی مخصوص پخت غذای اصیل ایرانی آبگوشت است که می‌توانید در متین آباد یکی از آن‌ها را بخرید. همچنین شست‌وشوی ظروف سفالی نیازی به ماده شیمیایی ندارد و می‌توانید به راحتی با آب ولرم آن‌ها را شست‌وشو دهید.

عروسک فک خزری

اکو کمپ کویری متین آباد در مسئولیت اجتماعی خود حمایت از فک خزری را در دستور کار خود قرار داده است. فک خزری (Caspian seal) در حال انقراض است و حمایت از آن‌ها مانند یوزپلنگ ایرانی از واجبات است. از فروشگاه اکو کمپ متین آباد می‌توانید عروسک فک خزری را تهیه کنید. پول جمع آوری شده از فروش این عروسک‌های زیبا صرف مراقبت از این گونه در حال انقراض می‌شود.

کوشا فک خزری
کوشا فک خزری

فک خزری بدنی دوکی شکل دارد و جزو حیوانات آبزی‌ست. حمایت از یوزپلنگ ایرانی در سطح ملی انجام می‌شود وامروزه همه نگران انقراض آن هستند، اما توجهات به فک خزری بسیار کم است. در سال 1400 بیش از 15 لاشه فک خزری در ایران پیدا شده است که شرایط را نگران کننده می‌کند. این جانور تنها پستاندار دریای خزر است پس اگر شما هم دوست دارید از آن‌ها حمایت کنید عروسک فک خزری را به عنوان سوغاتی متین آباد بخرید.

فروشگاه آقای شوید خانم نعنا اکو کمپ متین آباد

فروشگاه آقای نعنا خانم شوید در قلب اکو کمپ کویری متین آباد قرار دارد. این فروشگاه تمامی سوغاتی های متین آباد را دارد و می‌توانید تمام محصولات خوراکی تازه و همچنین ظروف سفالی را از این فروشگاه تهیه کنید. تمامی محصولات ائم سبزی و میوه خشک و عرقیات به صورت تازه تهیه می‌شوند به همین دلیل شما در هر زمانی از سال می‌توانید محصولات تازه بخرید. همچنین میوه‌ها وصیفیجات فصل مانند انار، بادمجان، کدو حلوایی، فلفل شیرین، فلفل دلمه، سبزی خوردن و … را می‌توانید از این فروشگاه تهیه کنید.

فروشگاه صنایع دستی متین آباد
فروشگاه آقا شوید خانم نعنا

جمع بندی

تمام سوغاتی های متین آباد تر و تازه هستند، پس اگر سفری به روستای متین آباد یا اکو کمپ متین آباد داشتید حتما از محصولات ارگانیک آن بخرید و با خود به سوغات ببرید. معمولا توریست‌های خارجی که به این روستا سفر می‌کنند از سوغاتی های متین آباد می‌خرند و به کشورشان می‌برند چون برخی از این محصولات تنها اینجا پیدا می‌شوند.

قصد سفر به کاشان را دارید و در جستجوی یک اقامتگاه کویری هستید؟ برای رزرو اقامتگاه در کاشان، اکو کمپ متین آباد گزینه مناسبی است. رزرو آنلاین اکو کمپ متین آباد از طریق این لینک و رزرو تلفنی از طریق تماس با شماره 09210617336 امکان‌پذیر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا