زمستان کویر چگونه است؟

زمستان کویر چگونه است؟

زمستان با باریدن برف و سرمای هوا همراه است، به همین دلیل به برخی از مکان‌های دیدنی که در تابستان پاتوق گردشگران است، نمی‌توان رفت، پس بهترین انتخاب در زمستان سفر به کویرهای ایران است. اما زمستان کویر چگونه است و چگونه می‌شود در این فصل از سفر خود لذت برد، این چیزی‌ست که در این مطلب قصد داریم جوابش را بدهیم.

زمستان در کویر

بهترین فصل سفر به کویر در ایران، زمستان است، چون در تابستان هوا بسیار گرم و سوزان خواهد بود و موجوداتی مانند عقرب و رتیل در این فصل بسیار زیاد هستند، به همین دلیل خطر عقرب زدگی بسیار بالا می‌رود. از طرفی در تابستان حتی 1 دقیقه هم در کویر طاقت نمی‌آورید و گرمای هوا آنقدر طاقت فرساست که شما در همان یک دقیقه فکر جاهای دیدنی خوش و آب و هوا با شربت‌های خوشمزه را خواهید کرد.

زمستان در کویر

 

زمستان در کویر زیباست

شاید بگویید تورهای قطر (Qatar tours) و امارات در تابستان هم برگزار می‌شوند و هیچ مشکلی پیش نمی‌آید، اما باید بگوییم در آن مکان‌ها یا در کیش و قشم خودمان همیشه کولر گازی وجود دارد و هوای خنک همیشه در دسترس است، اما در کویر از این خبرها نیست. شما هستید و تا چشم کار می‌کند شن‌های طلایی زیبا، برای همین سفر زمستانی به کویر بسیار پیشنهاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: شب مانی در کویر

لباس مناسب زمستان در کویر

درست است هوای کویرهای ایران در زمستان خنک و خوب است و برای گردشگری بسیار مناسب است، اما باید توجه داشته باشید اگر لباس مناسب زمستانی نداشته باشید، ممکن است از سرما یخ بزنید! بهترین لباس مناسب کویر در زمستان کاپشن و شلوار گرم است. بهتر است در زیر شلوارتان از شلوارهای بادگیر نیز استفاده کنید.

فصل زمستان کویر

 

شاید در کویر برف ببارد

آب و هوا زمستانی کویر

در روزهای زمستانی کویر دمای معتدل را خواهید داشت، اما شب‌ها بسیار سرد می‌شود. اگر به فکر کمپینگ در کویر هستید حتما با خود پتو و لباس گرم همراه داشته باشید.گاهی زمستان کویر با بادهای شدید همراه است و این بادهای سرد به قدری با سرعت به شما می‌خورند که تا مغز استخوانتان می‌سوزد. با این‌که باریدن برف در کویر بسیار نادر است اما در مناطقی از کویرهای ایران بارش برف را شاهد خواهید بود، پس همیشه قبل از سفر به کویر آب و هوا را چک کنید.

اکو کمپ کویری متین آباد

اکو کمپ کویری متین آباد، اولین اکو کمپ کویری ایران است که در طول سال میزبان گردشگران کویر است. اگر قصد کمپینگ ندارید و به سفرهای لوکس عادت دارید، اکو کمپ متین آباد می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده را برای شما رقم بزند که از یادتان نخواهد رفت.

در این اکو کمپ می‌توانید اتاق 2 تخت، کومه، چادر و سوییت‌های مختلف را رزرو کنید و از اقامت در کویر لذت ببرید. اکو کمپ کویری متین آباد در کویر متین آباد در نزدیکی کاشان بنا شده است و گزینه مناسبی برای رزرو اقامتگاه کاشان است. با اقامت در اینجا می‌توانید از جاهای دیدنی نطنز و جاهای دیدنی کاشان و … دیدن کنید.

اکو کمپ کویری متین آباد

 

اتاق‌ها مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی هستند

پاییز و زمستان این اکو کمپ بسیار شلوغ می‌شود چون زمستان در کویر بسیار متفاوت است. در واقع بهترین جایی که در زمستان می‌توان به آن سفر کرد، کویر است.

اکو کمپ کویری متین آباد علاوه بر هر آنچه که کویر به شما ارائه می‌دهد، از جمله تپه‌های شنی و رمل‌های زیبا، امکانات تفریحی خاص خودش را برای شما فراهم می‌آورد. شتر سواری، آفرود کویری، اتاق بازی شامل پلی استیشن، بیلیارد، تنیس روی میز، شطرنج و …، غذاهای ارگانیک و جشنواره‌های مختلف کویری از امکانات این مجموعه‌ی بی نظیر است.

بیشتر بخوانید: تفریحات تور یک روزه کویر

جمع بندی

اگر قصد دارید به تور کویر بروید و لحظات خوشی را بگذرانید، بهتر است فصل زمستان یا پاییز را انتخاب کنید. زمستان در کویر می‌تواند دلنشین و زیبا باشد، اما شب‌ها اگر وسایل مناسب گرمایشی نداشته باشید، سرمای شدیدی را تحمل خواهید کرد و سفرتان خراب خواهد شد. دیگر تا الان جواب زمستان کویر چگونه است؟ را گرفتید اما به صورت خلاصه می‌توان گفت: هوای معتدل و خوب با بادهایی در شب!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا