جشنواره های انار و گلاب منطقه نمونه گردشگری متین آباد

جشنواره گلاب و انار

در اکو کمپ متین آباد هر سال جشنواره انار و گلاب برگزار می‌شود. در پاییز و بهار این دو جشنواره برگزار می‌شود و گردشگران زیادی را به سوی روستا متین آباد می‌کشاند.

جشنواره گلاب

منطقه نمونه گردشگری متین آباد به مناسبت فصل بهار و زمان رویش گل‌های محمدی و مراسم گلاب گیری در هفته آغازین اردیبهشت ماه برای نخستین بار میزبان جشنواره‌ای فرهنگی و پرهیجان با عنوان «جشنواره گل و گلاب» بود. هدف از برگزاری جشنواره گل و گلاب تمرکز بر فرهنگ، رسوم و این آیین باشکوه و البته مقدس مردمان حاشیه کویر بود که از این خطه به کل کشور گسترش پیدا کرده است. به هر خانواده، کیسه و سبد چیدن گل‌های محمدی مخصوص کودکان داده می‌شود تا خودشان لذت چیدن گل‌های محمدی را برای گلاب گیری تجربه کنند.

گلاب گیری متین آباد
جشنواره گل و گلاب متین آباد

گلاب از سوغات اصلی متین آباد به حساب می‌آید، همچنین شما می‌توانید گل محمدی خشک را هم برای دمنوش‌های خوشمزه تهیه کنید. جشنواره گلاب متین آباد هر سال در بهار برگزار می‌شود و همواره گردشگران برای این رویداد دیدنی راهی کاشان و روستاهای اطراف می‌شوند.

  • تاریخ برگزاری جشنواره گل و گلاب: فصل بهار، هفته آغازین اردیبهشت
  • فعالیت‌های جشنواره گل و گلاب: موسیقی محلی و رقص چوب – چیدن گل‌های محمدی ارگانیک باغ متین آباد
  • امکانات: پذیرایی با آش رشته، چای ذغالی و شربت گلاب – اهدای شیشه گلاب تازه به هر خانواده

جشنواره انار

جشنواره انار در پاییز و همزمان با برداشت انار در اکو کمپ متین آباد آغاز می‌شود. همچنین این جشن مصادف با جشن شکرگذاری پاییزی است. در جشنواره انار متین آباد، انارهای بادرود رخ سرخ خودشان را به دوست داران انار نشان می‌دهد. در زیر می‌توانید ویدیو جشنواره انار متین آباد که در سال‌های قبل برگزار شده است را مشاهده کنید.

در این رویداد با اقامت در اکو کمپ کویری متین آباد علاوه بر چشیدن طعم شیرین انارهای سرخ با گلپر، می‌توانید از دلیجان سواری، رصد ستارگان، موسیقی سنتی زنده، سورنا نوازی، شب نشینی کویری و شب مانی در کویر لذت ببرید.

جشنواره انار
جشنواره انار در متین آباد
  • تاریخ برگزاری جشنواره انار: فصل پاییز، 10 آذر 1401
  • فعالیت‌های جشنواره انار: پذیرایی عصرانه، سورنا نوازی، موسیقی زنده
  • امکانات: دلیجان سواری و گشت تپه های شنی، رصد در صورت مساعد بودن هوا

رزرو جشنواره های انار و گلاب

برای رزرو جشنواره انار و گلاب متین آباد می‌توانید به سایت رزرو آنلاین متین آباد بروید و اقامت خود را رزرو کنید یا با شماره 09210617336 تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا